Het B12-café: informeel en gezellig lotgenotencontact in de regio

Wij zijn op zoek naar regio-coördinatoren!

Stichting B12 Tekort is op zoek naar regionale coördinatoren voor het opstarten van lokale B12-cafés! Wil jij een bijdrage leveren aan de doelstelling van de stichting om lotgenotencontact te stimuleren? Meld je dan nu aan als regio-coördinator B12-café! Het kost niet veel tijd, je kunt er veel mensen mee helpen en het is nog gezellig ook!

We willen graag op lokaal niveau informeel lotgenotencontact uitbreiden door het hele land middels regionale B12-cafés. Het doel van een B12-café is dat mensen met een vitamine B12 tekort met elkaar in gesprek kunnen gaan en hun ervaringen kunnen delen met elkaar in een informele setting.

Maar hiervoor hebben wij jouw hulp nodig! We zijn op zoek naar mensen die als regio-coördinator een (aantal) keer per jaar lokaal een bijeenkomst willen helpen organiseren.

Wat zijn je taken als regio-coördinator?
  • Je kunt zelf een café organiseren door een datum te kiezen, een locatie te zoeken en dit bekend maken.
  • Als mensen in jouw regio een B12-café willen organiseren, ben jij voor hen het aanspreekpunt.
  • Jij helpt de mensen die een B12-café willen organiseren met het zoeken van een locatie. Het is de bedoeling dat het B12-café in een informele setting plaatsvindt, dus het liefst in een leuk café, koffietentje, buurthuis of gewoon bij iemand thuis.
  • Je coördineert de communicatie rondom het B12-café: je draagt informatie aan bij de Stichting over o.a. de dag en plek, je houdt contact met de lotgenoten die zich opgeven via email.
  • Je bent aanwezig tijdens het B12-café en houdt een oogje in het zeil of alles goed verloopt.

De Stichting ondersteunt de regio-coördinator bij het organiseren van de B12-cafés. Op de website van de Stichting staat een informatiepagina: mensen kunnen hier onder andere informatie vinden over de regio-coördinatoren en er wordt aangekondigd waar en wanneer een B12-café plaats zal vinden. De Stichting staat natuurlijk klaar voor al jouw vragen over het organiseren van een B12-café. Daarnaast communiceren wij jouw B12-café in de regio op Twitter, Facebook en het forum. Ook kunnen de andere coördinatoren die al ervaring hebben met café’s je helpen met tips op ons afgesloten forum-deel voor coördinatoren.

Lijkt het jou leuk om lotgenoten bijeen te brengen en B12-cafés bij jou in de regio te helpen organiseren? Meld je dan nu aan als regio-coördinator door een email te sturen naar:
Petra Visser.
Vergeet niet je woonplaats te vermelden!

Regio-coördinatoren hebben een gesloten deel van ons forum tot beschikking om elkaar te helpen met tips, om ervaringen te delen, en om nieuwe data door te geven aan de Stichting.

Op deze pagina kun je zien welke regio’s een coördinator hebben, en kun je je aanmelden via e-mail bij hen voor een B12-café. Ook kun je daar de data vinden voor te houden B12-café’s. Staat jouw regio er niet bij? Geef je dan op als coördinator!