Word donateur en steun Stichting B12 Tekort!

Hoe meer donateurs, hoe groter de invloed!

Stichting B12-tekort verzorgt informatieavonden en lotgenotencontact, beantwoordt e-mails, werkt samen met andere organisaties, organiseert enquêtes, geeft folders uit en onderhoudt de website met bijbehorend forum. De gelden die alle activiteiten van Stichting B12-tekort mogelijk maken, zijn afkomstig van donaties en giften. Donateurs zijn patiënten, hun naasten en zorgverleners. U kunt Stichting B12-tekort steunen door donateur te worden of een gift te doen. Voor slechts € 15,00 per jaar bent u al donateur en steunt u Stichting B12 Tekort in al haar activiteiten.

ANBI_FC-e1346622349478Stichting B12-tekort is door de Belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Dit betekent dat op giften en nalatenschappen geen schenkings- of successierechten worden geheven. Ook kunnen de donaties als aftrekpost voor de inkomstenbelasting worden opgevoerd. Het fiscaal nummer van Stichting B12 Tekort is 8173 06 791.

Vul het formulier hieronder in om u aan te melden als donateur en maak uw donatie over op:

IBAN: NL12 INGB 0002 7481 05

t.n.v.: Stichting B12 Tekort te Noordwijkerhout
Vermeld alstublieft uw naam en adres bij de overboeking.

Machtigen

U kunt ook direct Stichting B12 Tekort machtigen jaarlijks uw donatie te laten afschrijven. Handig voor u, voordelig voor ons! Print eenvoudig de machtigingskaart, vul in en stuur deze aan ons op. Machtigingskaart

Doneer eenvoudig via PayPal

Voordelen voor u als donateur

Stichting B12 Tekort Forum

U kunt onbeperkt gebruik maken van ons forum voor donateurs voor advies, tips en lotgenotencontact.

Het forumlidmaatschap is voor zolang u dat wenst, ongeacht of u het donateurschap verlengt na een jaar.

Bijeenkomsten

Daarnaast kunt u onze bijeenkomsten gratis bezoeken.

Korting bij Natuur Apotheek Dynamis

Dynamis logo Natuur Apotheek Dynamis levert een groot assortiment homeopathische, fytotherapeutische, ayurvedische, orthomoleculaire middelen, voedingssupplementen, reformvoeding en verzorgingsproducten. Donateurs van Stichting B12 Tekort krijgen 15% korting bij Natuur Apotheek Dynamis!

Korting bij de Roode Roos

rr

Als donateur kunt u orthomoleculaire voedingssupplementen met korting aanschaffen bij de Roode Roos.
De Roode Roos levert al meer dan 15 jaar orthomoleculaire voedingssupplementen  tegen een gereduceerd tarief.
Kijk hier voor meer informatie. Indien u regelmatig supplementen aanschaft heeft u de donatie er binnen één jaar al uit!

Schenkingen en legaten

Eenmalige belastingvrije schenking

U kunt kiezen voor een eenmalige schenking. Een mogelijkheid waarbij Stichting B12-tekort eenmalig een bedrag van u ontvangt en waarover zij geen schenkingsrecht is verschuldigd. U komt in dit geval in principe in aanmerking voor belastingaftrek voor de inkomstenbelasting.

Periodieke schenking (lijfrenteschenking)

Wanneer u gedurende minimaal 5 jaar eenzelfde periodieke gift wilt geven (lijfrenteschenking) heeft dit als voordeel dat de minimum drempel van 1% voor de belastingaangifte niet van toepassing is. Het gehele bedrag is dan aftrekbaar. Wel dient dit notarieel te worden vastgelegd.

Schenking op papier

Deze schenking onder schulderkenning kan worden toegepast als u wel wilt schenken aan Stichting B12-tekort en van de fiscale voordelen wilt profiteren, maar het geld nog niet kunt missen. U schenkt het geld, maar leent het direct terug waarover u dan wel een rente van +/- 6% moet betalen, die niet aftrekbaar is.

Nalatenschap

Nalaten is het erfrechtelijk, bij testament, (mede)verkrijgen van gelden. Deze schenkingen zijn vrij van successierechten voor een ANBI. U kunt in uw testament Stichting B12-tekort als (mede)erfgenaam voor een bepaald deel van uw nalatenschap opnemen. Dit erfdeel zal door de stichting beneficiair worden aanvaard, dat wil zeggen alleen wanneer het positief blijkt. Voor de volledigheid wijzen wij u er op dat iedere beoogd erfgenaam het recht heeft om bij openvallen van een nalatenschap deze niet te aanvaarden. Wij raden u dan ook sterk aan om in (hetzelfde) testament een alternatieve regeling te treffen.

Legaat

U kunt ook gelden schenken door een legaat te vestigen. Een legaat is een vast geldbedrag of een bepaald percentage van uw nalatenschap, eventueel aangepast aan de inflatie. Bij een legaat kan de stichting niet worden geconfronteerd met schulden uit de nalatenschap.

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

Belastingdienst

Advertenties

De website van Stichting B12-tekort toont geen enkele vorm van advertenties.

Vragen?

Heeft u een vraag? Stuur een e-mail naar onze penningmeester.